Rozwiązanie Problemu
Kilka lat zajęło inżynierom z RockShox znalezienie rozwiązania tego problemu i oto jest, poprawiony DebonAir, który będzie instalowany w widelcach od 2021, jednak każdy nas może “zaktualizować” swój stary widelec.
O co chodzi?
Sprawa jest dość prosta, ponieważ przesunięcie rowka wyrównawczego w goleni zwłaszcza w starszych widelcach nie było możliwe, inżynierowe postanowili tłok do góry (w kierunku korony widelca). Dokonali tego poprzez wydłużenie dolnej nakrętki. W rezultacie takie rozwiązanie pozwala wyrównywać ciśnienia pomiędzy komorami na nieobciążonym widelcu, co skutkuje brakiem zapadania się widelca oraz nie ma już konieczności wyrównywania ciśnienia w komorach podczas jego pompowania.
Co jeszcze się zmieniło?
Jak to zamontować?
Szczegółową instrukcję znajdziecie na stronie SRAM, więc nie będziemy tutaj wynajdywać koła na nowo. Co ważne mamy do wyboru dwie opcje. Pierwsza z nich to wymiana całego shaftu (to możemy dodatkowo zwiększyć sobie skok widelca) lub wymiana samej nakrętki oraz “kubka”.
